PASUKAN BRUNEI DPMM FC 2012. Selamat Berjuang, Harumkan nama Negara Brunei Darussalam..

LATEST RESULT / GAME






30 Mar 12Brunei DPMM (3)- : -Gombak United (0)
di Jurong West Stadium, Singapore..>>>>NEXT GAME....6 April >>>Brunei DPMM FC vs Court Young Lion di Stadium Negara Hassanal Bolkiah

Rabu, 7 Disember 2011

Muara Vella tampil percaturan berani

Pengurus pasukan Muara Vella, Awang Mohammad Haji Tunjang rangka percaturan berani ke pentas Liga Bola Sepak Kebangsaan

Pemain muda Muara Vella sedia bersaingan dalam kancah Liga Bola Sepak Kebangsaan




'Sentuhan Ajaib' ..itu bukan sandaran kami. Ia  tetap akan hadir apabila pemain-pemain berusaha bersungguh-sungguh untuk menciptanya.

Kata-kata semangat itu dilihat satu cabaran buat pemain-pemain muda Muara Vella yang rata-rata berusia 15-17 menggalas misi kejohanan Liga Bola Sepak Kebangsaan DST 2011-2012 bagi edisi pertama.'

Muara Vella akan membuka tirai cabaran menentang pasukan Wijaya di Padang dan Belapan Berakas, hari jumaat, 4.15 petang.


Awang Mohammad menjelaskan pemilihan pemain-pemain muda itu merupakan strategi jangka panjang kelab Muara Vella agar pemain berkenaan dapat menimba  pengelaman dengan  menghadapi cabaran yang berliku dalam pentas liga kebangsaan.

"Kita mempunyai keyakinan tinggi selepas melihat keupayaan mereka dalam mengharungi  persaingan kumpulan D sangat sengit memandangkan semua pasukan membuat persiapan rapi untuk memburu  status pasukan antara yang terbaik.


Sekalipun ketandusan pengelaman, Awang Mohammad  memuji kecekalan dan semangat juang yang tinggi yang telah ditunjukkan pemain-pemain sepanjang latihan dan ketika mengadakan perlawanan-perlawanan persahabatan sebelum ini.

“Kita melihat beberapa perkembangan yang positif kepada pemain selepas mengadakan beberapa siri  perlawanan panas badan sekaligus menunjukkan semua pemain berusaha keras untuk memantapkan permainan masing-masing”,jelasnya.


Pengurus pasukan itu mengharapkan agar semangat tinggi dan kemantapan mental serta usaha gigih yang dimiliki keseluruhan pemain perlu dikekalkan dan ditingkatkan sepanjang perjuangan mereka  dalam kancah liga bola sepak kebangsaan.

Awang Mohammad yakin, aspek berkenaan saja yang akan membantu pasukan Muara Vella untuk tampil selaku pasukan yang menjadi pencabar  dan pesaing yang digalati.



  


Tiada ulasan:

Catat Ulasan