PASUKAN BRUNEI DPMM FC 2012. Selamat Berjuang, Harumkan nama Negara Brunei Darussalam..

LATEST RESULT / GAME






30 Mar 12Brunei DPMM (3)- : -Gombak United (0)
di Jurong West Stadium, Singapore..>>>>NEXT GAME....6 April >>>Brunei DPMM FC vs Court Young Lion di Stadium Negara Hassanal Bolkiah

Ahad, 19 Februari 2012

Brunei DPMM FC kecewakan SAF FC 2-1


Jaringan Mohd. Shahrazen diminit ke 80  bantu Brunei DPMM FC bawa pulang mata penuh.

BANDAR SERI BEGAWAN,  Ahad.    -   Sentuhan penyerang lincah, Brunei DPMM FC, Mohd. Shahrazen Mohd. Said membantu pasukannya pulang dengan mata penuh selepas menumpaskan pasukan SAF FC 2-1 di Stadium Choa Chu Kang
Kemenangan yang sangat berharga diperolehi dari gelanggang luar untuk membuktikan kesungguhan pasukan Brunei DPMM FC untuk memberi saingan hebat di kancah Liga S selepas tiga tahun tidak menyertainya.
“Kemenangan ini sekaligus menyuntik semangat pemain-pemain untuk terus memberi cabaran dengan  kemunculan semua pasukan DPMM FC dalam kancah Liga S ini”,jelas pengurus kelab DPMM FC, Pengiran Haji Waslimin PSJ Pengiran Haji Momin ketika dihubungi di Repulik Singapura, malam  ini.
Menurut Pengurus Kelab, kemenangan sangat berharga itu  merupakan pesembah pemain-pemain kehadapan majlis Duli Yang Teramat Mulia Paduka Seri Pengiran Muda Mahkota Pengiran Muda Haji Al-Muhtadee Billah ibni Kebawah Duli Yang Maha Mulia Paduka Seri Baginda Sultan Haji Hassanal Bolkiah Mu’izzaddin Waddaulah, Menteri Kanan di Jabatan Perdana Menteri selaku  Pengerusi  Kelab Bola Sepak DPMM sempena puja usia ke 38 tahun.
Katanya, pemain-pemain berjaya  menayangkan persembahan yang menarik sekalipun mendapat saingan hebat dari pasukan SAF FC yang juga memburu kemenangan sulung selepas tumpas pada  perlawanan pembuka tirai minggu lepas.
Namun kedua pasukan memulakan perlawanan lebih berhati-hati dalam menguji kekentalan masing-masing namun anak buah Vjeran Simunic lebih awal rancak mencari jaringan awal.
Osman Basiru yang sentiasa dirantai pergerakannya bagaimanapun bijak mengunakan kesempatan melepaskan rembatan kencang menewaskan penjaga gol SAF FC, Hassana Sunny diminit ke 16.
Jaringan itu hasil lorongan  Rodrigol Garl yang menerima umpanan bola dari sepakan sudut oleh Rosmin Haji Kamis dari sepakan sudut.
Ketinggalan jaringan, anak buah Richard Bok berusaha mencari jaringan menyamaan tetapi gerakan mereka dibabak pertama gagal menewaskan penjaga gol Brunei DPMM FC, Wardun Haji Mohd. Yussoff.
Babak kedua terus menarik dengan pasukan tuan rumah gagah mencari ruang untuk merobek gawang DPMM FC terutama beberapa gerakan dari penyerang import, Mislav Karoglan yang memberi kali memberi tekanan.
Usaha SAF FC berjaya juga menyamakan kedudukan 1-1 menerusi Tasuro Inui diminit ke 68 menerusi sepakan percuma.
Perlawanan semakin rancak apabila kedua pasukan berusaha mengelak berkongsi mata namun Mohd. Shahrazen hadir dengan sentuhan menarik apabila berjaya melarikan bola dan melepaskan kawalan pertahanan sebelum memperdayakan penjaga gol SAF FC, Hassan Sunny diminit ke 80.
Kebangkitan pasukan SAF FC disaat akhir bagaimanapun tidak memberi makna apabila pertahanan Brunei DPMM FC terus kental sehingga wisel penamat.

-Sukan-kitani.blogspot

Tiada ulasan:

Catat Ulasan